کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

تاثیر بارداری بر ریزش مو و ابرو چیست ؟

تاثیر بارداری بر ریزش مو و ابرو چیست ؟

بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی زیادی در بدن می شود اگرچه این تغییرات هورمونی موقتی است اما باعث ایجاد تغییراتی در موی شخص می شود که باعث می شود فرد روی ظاهر موی خود حساس تر شود. وقتی فرد باردار نیست چرخه رشد موها منظم است و هرماه رشد طبیعی خود را دارد سپس وارد مرحله استراحت و توقف می شود اما هنگام بارداری دوره رشد موها به دلیل تغییرات میزان استروژن افزایش می یابد، درنتیجه موهای فرد در ابتدا پرپشت تر هم می شود اما با وارد شدن به مرحله استراحت توقف ریزش، احساس می شود حجم زیادی از موها ریخته شده است و موی سر فرد نامنظم و آشفته بنظر می رسد.

هورمون ها عامل بسیاری از تغییرات پوست و مو در دوران بارداری است چرا که هورمون های زنانه در دوران بارداری و شیردهی تاثیرات خاصی را روی بدن می گذارد که از جمله آنها می توان به ریزش مو در بسیاری از زنان اشاره کرد.

به گفته بسیاری از پزشکان زنان , به طور معمول یک خانم باردار باید روزانه شصت میلی گرم آهن مصرف کند و در شرایط خاص ممکن است لازم باشد بعد از سه ماهگی نیز به مصرف اسید فولیک ادامه دهد.

نکته ی مهم این است که باید در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار کمک کننده باشد البته در صورت تشخیص پزشک. همچنین راه و روش هایی برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.

بارداری و تاثیر ان در ریزش مو

نگهداری از موهای چرب یا خشک در دوران بارداری

 

در طی بارداری با توجه به ساختار ژنتیکی فرد، ممکن است سرعت تولید چربی توسط غدد بدن کم یا زیادتر شود در نتیجه ممکن است به ناگاه موهای فرد پرچرب تر و یا خشک تر شود. در دوران بارداری ممکن است موها خشک و شکننده و درهم پیچیده شده و حتی دیگر هیچ شامپویی نتواند چربی موها را آنطور که باید ،از بین ببرد.در این صورت خودتان باید این تغییر را با تغییری دیگر ،جبران نمایید.مثلا اگر موهای شما در این دوران ،بسیار چرب شده است ،دیگر روغن های مو را که قبلا استفاده می کردید ،کنار بگذارید و در صورت لزوم ،تعداد دفعات شامپو زدن موها را بیشتر از پیش در نظر بگیرید.همچنین در چنین شرایطی استفاده از نرم کننده را محدود کرده و یا فقط نوک موها را را نرم کننده بزنید. برعکس ،زمانی که در دوران بارداری موها به شدت خشک شده باشند ،سعی کنید بیشتر از روغن های تقویتی مو استفاده کرده و عکس موارد بالا را عمل کنید تا از خشکی و شکست موها ،جلوگیری کرده باشید.در این گونه موارد ،ماساژ موها با روغن های گرم مو و ماندن یک شب کامل آن بر روی موها ،به حفظ رطوبت کافی ،تقویت موها و رساندن مواد مغذی لازم و ضروری به موها بسیار کمک خواهد کرد.در ضمن نرم کننده بعد از شامپو را فراموش نکنید.


انتخاب مدل موی مناسب

خانم هایی که می خواهند طبق روال قبل از بارداری ،با موهای خود رفتار نمایند ، باید حتما از قبل با پزشک خود در اینباره مشورت نمایند مدل موی مناسبی در دوران بارداری انتخاب کنید, در این دوران با تغییرات احتمالی حالت موها ،ممکن است مدل موهای قبلی شما ،به زیبایی گذشته خود را نشان ندهد .حتی ممکن است بخواهید برای سهولت نگهداری و مراقبت از موها ،آنها را کوتاهتر کنید. فراموش نکنید که تغییر بافت موهای شما ،موقتی است و قرار نیست  بعد از دوران بارداری هم به همین شکل باقی بماند ،بنابراین مدلی را انتخاب کنید که ضمن زیبا به نظر رسیدن در این دوران ،پس از بارداری و بازگشت به شرایط طبیعی ،همچنان زیبا و متناسب با بافت موهای همیشگی شما باشد.کسانی که در دوران بارداری،ریزش مو را تجربه می کنند ،شاید بیشتر تمایل داشته باشند مدلی را انتخاب کنند که حجم موهای آنها را بیشتر نشان دهد.

انتخاب شامپوی مناسب

در دوران بارداری گاهی اوقات بهتر است برای حفظ سلامت موها، شامپوی خود را عوض کنید و از شامپوهای حاوی مواد تقویتی استفاده کنید. در انتخاب محصولات مراقبتی مو ،دقیق و هوشیار باشید ,همانطورکه در بالا اشاره کردیم ،استفاده از هرگونه مواد شیمیایی در دوران بارداری ممنوع است !قبل از انتخاب هرگونه محصول آرایشی حتما برچسب آن را به دقت مطالعه نمایید تا از بی خطر بودن آن برای خانم های باردار و البته طبیعی بودن اجزاء تشکیل دهنده این محصولات ،مطمئن شوید.مطمئنا پزشک ،بهترین مشاور شما در این زمینه خواهد بود و حتی ممکن است شامپو و نرم کننده خاصی را برای این دوران به شما معرفی کند.

کنترل ریزش مو و ابرو در بارداری

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.