کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

۵ علل ایجاد جوش های کمر و راه حل های آن

خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند از شر جوش های پشت کمر راحت شوید. در این مطلب به علل ایجاد جوش های پشت کمر و راه حل هایی برای درمان آن اشاره خواهیم کرد.شاید خانوم ها با کمی آرایش و کرم های مخصوص بتوانند جوش صورت را محو کنند اما اگر جوش های بزرگ پشت کمر داشته باشند مجبورند با لباس های باز و دکلته خداحافظی کنند. 

جوش های پشت کمر قبل و بعد

توصیه ها و راه های درمان خانگی آکنه و جوش های شامل:


درمان سریع آکنه و جوش پشت با روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد و از بروز جوش جلوگیری می کند. شما می توانید عصاره درختچای را به طور مستقیم روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید از این عصاره برای خلاص شدن از شر آکنه های باسن نیز استفاده کنید.

کرم بنزوئیل پراکسید راحت ترین راه درمان آکنه و جوش

۲ بار در هفته از یک کرم بنزوئیل پراکسید و یا پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید و باکتری های زائد را از سطح پوست خود برانید. بنزوئیل پراکسید یک ترکیب ضد عفونی کننده است که می تواند جوش های پشت را خشک کند و از ظهور مجدد آنها جلوگیری به عمل آورد.

دوش گرفتن پس از ورزش برای درمان آکنه شدید و جوش عالی است

پس از ورزش بلافاصله دوش بگیرید. وقت گذرانی با لباس های عرق گیر باعث بروز جوش بر سطح پوست خواهد شد. همچنین می توانید یک حوله داغ بر پشت خود بگذارید. این ترفند باعث باز شدن منافذ پوست شده و آکنه های موجود را خشک می کند. سعی کنید لباس های پارچه ای بپوشید تا عرق روی پوست نماند.

لایه برداری برای درمان آکنه

اسکراب پشت با کیسه حمام به زدودن سلول های مرده پوست کمک می کند. لایه برداری از تعداد برجستگی های موجود در پشت بدن نمی کاهد، اما از بروز مجدد آنها در آینده جلوگیری می کند. منافذ موجود بر پشت بدن بر خلاف صورت، بزرگ تر هستند و بیشتر مسدود می شوند. بنابراین، باید ۲ تا ۳ بار در هفته لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. شما می توانید از لایه بردارهای طبیعی مانند آب لیمو استفاده کنید. آب یک لیمو را بگیرید و در کاسه بریزید. سپس، پنبه ای را در آب لیمو خیس کرده و به طور مستقیم بر پشت خود بمالید. در آخر، بدن تان را با آب گرم بشورید.


محصولات آرایشی-بهداشتی که استفاده می کنید منافذ پوست را می بندد 

نرم کننده، ضدآفتاب، کرم بدن، روغن ماساژ و … می توانند موجب انسداد منافذ پوست کمر شوند و از این رو لک و جوش ایجاد کنند.

راه حل

وقتی موها را می شویید سعی کنید موها را به سمت جلو بگیرید تا از ریختن شامپو و نرم کننده به پشت کمر جلوگیری شود. بهتر است در تابستان به جای کرم از لوسیون استفاده کنید زیرا روغن کمتری دارد و بیشتر از آب برای مرطوب سازی پوست استفاده شده، بنابراین کمتر موجب انسداد منافذ می شوند. اگر از روغن ماساژ استفاده می کنید، پس از اتمام ماساژ به حمام بخار یا سونا بخار بروید تا منافذ پوست باز شده و روغن ها بماسد.

لکه های قرمز پشت کمر

مستعد آکنه هستید

راه حل

نگران نباشید روش هایی برای دور زدن ژن وجود دارد. سعی کنید از شوینده های دارای سالیسیک اسید یا گلیکولیک اسید استفاده کنید. شوینده ها بهتر از داروهای دیگر هستند زیرا هماهنگ با برنامه حمام رفتن استفاده می شوند، بیشتر در دسترس هستند، از این رو مرتب تر استفاده می شوند. اگر از شوینده استفاده نکنید، احتمالا پزشک به شما قرص یا آنتی بیوتیک های موضعی تجویز می کند.


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.