کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

روش های اصلی برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

مادر باردار طبیعتا وزن اضافه می کند و پوستش باز می شود تا برای جنین در حال رشد که در شکم است، جا باز شود. بعد از زایمان مشکلاتی چون شل شدن پوست، افتادگی سینه ها و تغییر رنگ پوست به وجود می آید که همگی ناشی از افزایش وزن بارداری هستند.

البته باز شدن پوست در دوران بارداری، ناگهانی نیست و طی چند ماه به وجود می آید و بعد از زایمان هم این پوست باز شده، در عرض چند ماه به حالت قبل خود برمی گردد، اما برای اینکه این اتفاق بیفتد باید نکاتی را رعایت کنید.

 پوست، بزرگ ترین اندام بدن است که از کلاژن و بافت الاستین تشکیل شده و در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می شود. کلاژن به پوست سفتی و قدرت می دهد در حالی که الاستین، به پوست انعطاف پذیری داده و کمک می کند پوست شما متراکم بماند.

کاهش تدریجی وزن

  • پیاده روی را شروع کنید :

انجام تمرینات سنگین بعد از زایمان کار درستی نیست چون بدن هنوز ضعیف است و برای ریکاوری به زمان نیاز دارد. اما همیشه می توانید با پیاده روی کردن کمک زیادی به بدنتان بکنید. اگر روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، حدود ۱۵۰ کالری بیشتر در روز خواهید سوزاند. می توانید با ۲۰ دقیقه پیاده روی و سه تا پنج روز در هفته شروع کنید و تدریجا مدت و سرعت را بالا ببرید. حتی می توانید کودکتان را در کالسکه بگذارید و با او به پیاده روی بروید. این کار به شما کمک می کند رابطه خود و کودکتان را تقویت کنید و هوای تازه برای هر دوی شما هم خوب است.


  • با شیر خودتان نوزاد را تغذیه کنید :

شیر مادر یک منبع غذایی بسیار عالی برای نوزاد شماست و کارشناسان توصیه می کنند نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید تا رشد خوبی داشته باشد و سلامت جسمی و روحی او تضمین شود.


جراحی ‌های زیباسازی بعد از زایمان در چه نواحی از بدن انجام می‌شود؟


ناحیه شکم

اغلب زنان در دوران بارداری دچار تغییرات هورمونی می‌شوند که این تغییرت باعث شل شدن عضلات شکم می‌شود تا کودک که در رحم قرار دارد بتواند به راحتی رشد کند. هرچند در برخی از زنان، بافت شکم پس از زایمان به حالت قبلی خود باز می‌گردد اما اغلب زنان به طور دائمی پوستی شل و افتاده در ناحیه شکم خود خواهند داشت که روی آن پر از ترک‌های پوستی است و در برخی موارد ماهیچه ‌های پایین شکم که به حالت قبلی خود بازنگشته‌ اند، ایجاد برآمدگی ناخوشایندی کرده‌ اند و نیاز به کوچک کردن شکم بعد از سزارین دارند .


ناحیه شکم

تغییرات در فرم کلی بدن

هرچند بسیاری از زنان قادر به کاهش وزن بعد از زایمان هستند اما افراد زیادی نیز هستند که متوجه وجود چربی‌ های اضافی موضعی در ناحیه باسن، کمر و پهلوها و ران‌ها می‌شوند که با وجود انجام ورزش‌های پرفشار و رژیم غذایی بسیار سخت باز هم از بین نمی‌روند. بسیاری از تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری موجب بدشکلی‌ های دائمی مانند همین رسوبات چربی اضافی به صورت موضعی در بدن می‌شود.


چه افرادی نیاز به جراحی پس از زایمان دارند؟

اگر هر یک از مشکلات زیر را دارید و مایل هستید آن را برطرف کنید، احتمالا شما هم یک کاندید ایده‌ال برای جراحی لاغری بعد از زایمان هستید:

  • افتادگی سینه‌ ها و از دست رفتن فرم و زیبایی قبلی آن ‌ها.
  • پوست شل و اضافی و همچنین ترک ‌های پوستی در ناحیه پایین شکم.
  • تشکیل رسوبات چربی موضعی در نواحی مختلف بدن.

فر‌م‌ دهی به بدن با لیپوماتیک

لیپوساکشن یک راه ایمن و سریع برای کاهش چربی‌ هایی است که به سختی از بین می‌ روند و علی رغم تلاش زیاد مادر در انجام ورزش و گرفتن رژیم غذایی، تاثیری در این رسوبات اضافی چربی ایجاد نمی‌شود. بهترین کاندید‌های لیپوساکشن، مادران نسبتا جوان هستند (که پوست آن‌ ها قابلیت ارتجاعی خوبی دارد) که وزن آن‌ ها به میزان ثابتی رسیده است. زنانی که اضافه وزن بسیار زیادی دارند و یا افرادی که وزن آن‌ ها در نوسان است، معمولا کاندید‌های خوبی برای انجام لیپوساکشن نیستند.

لیپوساکشن

جراحی شکم با ابدومینوپلاستی

با انجام جراحی پلاستیک شکم می‌توان چربی ‌های اضافه شکمی و همچنین پوست اضافه‌ شکم را از بین برد و در اغلب موارد جراحان می‌توانند ‌شل ‌شدگی و کشیدگی عضلات شکم را نیز برطرف کنند تا ظاهر شکم صاف ‌تر و بافت آن سفت ‌تر شود. با سفت کردن و کشیدن لایه‌ عضلانی شکم، دیواره‌ی شکم دوباره شکل می‌گیرد و هم ظاهر و هم قدرت آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. داشتن فرمی زیبا در ناحیه کمر و شکم با عضلات ورزیده، چیزی است که همه‌ی مادران به دنبال آن هستند، اما بعد از زایمان نمی‌توانند به آن دست یابند. ترک‌های پوستی که در طی بارداری به وجود می‌آید نیز طی جراحی زیبایی شکم، از بین می ‌روند.


لیفت ران و لیپوساکشن

ترکیب جراحی لیفت ران و لیپوساکشن موجب از بین رفتن چربی‌های اضافه و همچنین پوست اضافی در ناحیه داخلی و/یا خارجی ران‌ها می‌شود. مادرانی که بعد از زایمان، حجم بیش از حدی از چربی اضافی در ناحیه ران‌های خود دارند، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. معمولا لیفت قسمت خارجی ران همزمان با لیفت باسن انجام می‌شود و افتادگی و ‌شل‌ شدگی پوست در ناحیه خارجی ران برطرف می‌شود.

ریکاوری بعد از جراحی

یکی از مزایای جراحی این است که چندین جراحی به صورت ترکیبی انجام می‌شود و مشکلات مختلفی در نواحی مختلف بدن به صورت همزمان برطرف می‌شوند، اما بعد از اتمام جراحی شما فقط یک بار مجبور به گذراندن دوره‌ی ریکاوری هستید.



 ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.