کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

علت های بوی بد سر راه های درمان آن

بوی نامطبوع پوست سر می تواند ناشی از عدم رعایت بهداشت فردی باشد. اما معمولا این بو ناشی از عدم شستشوی موها نیست. ترشح زیاد غده های سباسه (چربی) یا تولید نوعی مخمر می تواند عاملی برای ایجاد بوی نامطبوع پوست سر به همراه خارش و قرمزی در آن شود. بوی بد موهای سر همانطور که از نامش پیداست باعث بوی ناخوشایند می شود که به دلیل مو و پوست سر است که به آن سندروم بد بویی نیز می گویند. این بیماری به سن و به بهداشت کم ربطی ندارد. سندروم بوی بد موهای سر در خیلی از افراد دیده می شود. بوی بد موی سر پس از شستن موها کمتر می شود اما طی روز بیشتر می شود.

به صورت کلی می توان گفت موی انسان دارای باکتری و میکروب است و بوی نامطبوع زمانی ایجاد می شود که میکروبی روی سر بیشتر شود. میکروب با تغذیه کردن از خود بوی نامطبوعی منتشر می کند. علت دیگر ممکن است عوامل محیطی باشد.

به طور مثال کار در محیط سرشار از مواد شیمیایی در بروز این سندروم تاثیرگذار است. اغلب این سندروم را مشکل بهداشتی می دانند در حالی که با وجود دوش گرفتن و شستن مو به طور روزانه، بو از بین نمی رود.

فرادی که موهای چرب تری دارند بیشتر در معرض این بیماری هستند زیرا موهایشان آلودگی محیط اطراف و بوهای قوی را به خود جذب می کند.

استرس و عدم تعادل هورمون ها نیز ممکن است یکی از علل این بیماری باشند. پسوریازیس یا عفونت پوست سر و بیماری های قارچی نیز می توانند از عوامل این بیماری باشند.


درمان خانگی بوی بد موها چیست ؟


آبلیمو:

 

آبلیمو همانطور که برای پوستتان خوب است برای مو نیز مناسب است. آبلیمو طراوت بخش موی شما بوده و موهایتان را خوب تمیز می کند. علاوه بر این موهای شما را نرم و براق کرده و با مشکلاتی از قبیل شوره و عفونت های پوست سر مقابله می کند.

عصاره ی گرفته شده از ۲ عدد لیمو را در یک لیوان آب رقیق کنید. بعد از استفاده از شامپو، محلول را داخل موهایتان بمالید. چند دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

اگر سرتان عفونت قارچی دارد، آب یک عدد لیمو را در ۱ فنجان ماست ساده حل کنید و به موهایتان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس موهایتان را بشویید. این کار را هفته ای ۱ بار انجام دهید.

دقت کنید که آبلیمو در صورت مصرف طولانی مدت باعث روشن تر شدن موهایتان می شود.

آبلیمو


جوش شیرین:

 

جوش شیرین از موادی است که در درمان های خانگی بدبویی مو دارای بیشترین استفاده است زیرا بوی بد موها را خنثی کرده و چربی مو را کاهش می دهد.

جوش شیرین را با نسبت ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید.

موهایتان را با آب شسته و خمیر به دست آمده را روی موهای مرطوب خود بمالید.

حدود ۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان بشویید.

این کار را هفته ای ۱ بار انجام دهید.


آب گوجه فرنگی:

این ماده بوی بد موی سر را برطرف می کند. به علاوه خاصیت اسیدی آن به حفظ تعادل سطح ph موهایتان کمک می کند.

عصاره گوجه فرنگی را روی پوست سرتان بمالید.

بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنیدو سپس آن را بشویید.

این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

توجه داشته باشید ممکن است آب گوجه فرنگی رنگ موهایتان را روشن تر کند.

آب گوجه فرنگی

آلوئه ورا:

آلوئه ورا تسکین بخش و درمان کننده ی مشکلات پوست میباشد بنابراین می تواند بوی بد موها را کاهش دهد. آن همچنین نرم کننده مو بوده، شوره سر را کاهش داده و از ریزش مو جلوگیری می کند. هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا تازه یا ژل آن را بعد از شامپو روی سر بزنید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.


روغن درخت چای:

این روغن با دارا بودن خاصیت ضد میکروبی، به حل مشکل بدبویی موها که در اثر عفونت پوست سر می باشد، کمک می کند. همچنین آکنه و شوره سر را نیز کاهش می دهد.

کمی از روغت درخت چای را در آب حل کنید و آن را به پوست سر مالیده و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سرتان را با شامپو بشویید.

روغن یاس هندی:

روغن یاس هندی یا برای درمان عفونت های پوست سر و در نتیجه بد بویی مو، به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی و خوشبوکنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. هفته ای ۱ بار از آن استفاده کنید.

می توانید این روغن را به شامپویتان اضافه کرده و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

 

ادامه مطلب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.