کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

علل ریزش ابرو و مژه

علل ریزش ابرو و مژه همانند علل ریزش مو هاى سر، متعدد و گوناگون است، بطورخلاصه علل ریزش موهاى ابرو و مژه عبارتند از:

تغییرات هورمونى

که در شرایط خاص مثل حاملگى و شیردهى یا بیماریهاى غدد همانند ناچیز کارى تیروئید رخداد میفتد می‌تواند باعث ریزش موهاى ابرو و مژه و همینگونه موهاى سر شود که خوشبختانه در اغلب موارد قابل برگشت است، همچنین مصرف داروهاى ضدباردارى هم می‌تواند مایه بروز این سخت شود.

التهاب پوست ناحیه ابرو و پلک ها

که در بیماریهاى پوستى شایعى همانند سبوره، اگزما و بیمارى صدفک پوستی یا پسوریازیس برپایی مى‌شود، می‌تواند مایه ریزش موهاى ابرو و مژه شود. علت دیگرى که بطور شایع در مطب مشاهده مى‌شود، حساسیت پوستى ناشى از تماس لوازم آرایشى ابرو و مژه مثل ریمل و مداد و سایه و…. است که التهاب و خارش و تغییرات پوستى در محل استفاده برپایی مى‌کند. البته گاهى اوقات این درماتیت تماسى ناشى از لوازم آرایش چشم و ابرو نیست، بطور نمونه در یک بیمار لاک ناخن مایه شده بود لغایت حساسیت تماسى در پلک وى ایجاد شود.

دستکارى

یکى ازشایعترین علل ریزش موى ابروها کندن موهاى ابرو با استفاده از موچین و…است، گاهى هم یک عادت یا وسواس وجود دارد که فرد بصورت غیر ارادى در موقعیت هاى خاص مثلاً استرس موهاى ابرو یا سرش را مى‌کند، اگرمشکل پیوستگی پیدا کند بطوریکه فرد موهاى یک ناحیه از ابرو یا سرخود را بطور کامل کنده و طاسى ناحیه اى ایجادکند، یک بیمارى بنام تریکوتیلومانیا مطرح مى‌شود که باید سریعاً درمان شود، زیرا این گونه ریزش باعث طاسى غیر قابل برگشت مى‌شود.

+ ادامه مطلب


علل ریزش ابرو و مژه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.