کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

۹ علت ریزش ابرو ها و مژه ها

۹ علت ریزش ابرو ها و مژه ها



عوامل ریزش ابرو

ابروها علاوه بر این که وظیفه ی حفاظت چشم ها در برابر آفتاب و تعریق را بر عهده دارند ،نقش مهمی در زیبایی صورت نیز ایفا می نمایند. ابرو بخشی از پیشانی است که با موهای نسبتاً زبری در بالای چشم‌ها قرار گرفته است. چند ماهیچه نیز در این بخش از پیشانی وجود دارند که باعث ایجاد رفلکس‌ها و حرکت ابروها می‌شوند. بعضی از افراد به ‌طور سرشتی ابروهای کم‌ پشتی دارند, و عده ای نیز دچار ریزش ابرو ها میشوند.ابروها نیز بخشی از صورت است که درزیبایی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. تراکم ، رنگ و ضخامت ابروها مانند مشخصات مو علل ارثی وسرشتی دارد.از طرفی عواملی که باعث آسیب و از دست دادن ابروها ویا به عبارتی ریزش ابرو ها و کاهش تراکم آن می شوند عبارتند از : بعضی از بیماری های پوست و مو ، بیماری های داخلی زمینه ساز ریزش ابرو ها مثل کاهش شدید و ناگهانی وزن، بیماری های غدد مثل اختلال عملکرد تیروئید و…، آسیب تروماتیک به ابرومانند کشش مکرردرهنگام برداشتن آن، تاتو، آسیب به دلیل جراحت ، سوختگی ، تصادف ، مواد شیمیایی و ….این عوامل میتوانند به راحتی باعث ریزش ابرو ها شوند.

ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد. زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت شوند و یا یک دفعه ای بریزند، وضعیت واقعا استرس زایی برای فرد ایجاد خواهد شد! برای چند لحظه خود را بدون مژه و بدون ابرو تصور کنید! اما علت این ریزش ابرو ها و مژه ها چیست؟

ابرو در زیبایی افراد نقش بسزایی داردریزش ابرو ها و مژه ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد, نظیر بیماری ها، استرس و تغذیه نامناسبریزش ابرو ها و مژه علاوه بر تغییر چهره فرد، برخی راه های حفاظت از چشم ها را که از زمان تولد وجود داشته، از فرد می گیرد. موهای ابرو مانع ورود آب، عرق و غبار پیشانی به چشم می‌شوند. ، اما ریزش ابرو ها و مژه نباید طبیعی تلقی شوند. بنابراین آگاهی از علت و نیز درمان این مشکل می تواند در کاهش استرس ناشی از ابتلا به آن موثر باشد. برای درمان ریزش ابرو ها باید علت اصلی آن را تشخیص داد و در جهت رفع آن بر آمد.

قبل از اینکه بیماران شروع به درمان‌های سنتی و… کنند، حتماً باید علت ریزش ابرو ها مشخص شود. بسیاری از بانوان به سوی عمل کاشت ابرو رفته و بسیاری از خانم ها از عوارض کاشت ابرو میترسند و نمیدانند عوارض کاشت ابرو چیست ؟

ما بسیاری از نیاز های مردم رو در زمینه کاشت ابرو بررسی کردیم و سوالات متداول برای کاشت ابرو رو تهیه کردیم و اکثرا تو یه زمینه سوالات خودشونو مطرح می کنندمراحل و نتایج کاشت ابرو برای بسیاری از بانوان جذاب و پر جستجو میباشد که پیشنهاد میکنم حتما بخوانید .

بیشترین ناراحتی افراد از ریزش ابرو ها ومژه، ایجاد احساس خجالت و ناراحتی از تغییر چهره است. اما لازم است بدانید که ریزش ابرو ها و مژه می تواند نشانه برخی مشکلات خفیف تا شدید باشد که به بررسی آنها می پردازیم :

مهم‌ترین درماتیت‌های پوستی مانند آتوپیک، سبورئیک، بیماری پسوریازیس و پدیده تلوژن افلوریم که نوعی ریزش موقت ساقه مو است، معمولاً به دنبال استرس و… اتفاق می‌افتند.

درمان ریزش ابرو

  • در مواردیکه بیماری سیستمیک یا موضعی وجود داشته باشد، باید تحت درمان مناسب قرار بگیرند و در صورت کنترل مشکل داخلی، با استفاده از کاشت ابرو طبیعی امکان ترمیم وجود دارد.
  • در مواردیکه علت ریزش ابرو بیماری های روانپزشکی از جمله تریکوتیلومانیا باشد، فرد باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد. چرا که در صورت عمل جراحی یا مصرف دارو کندن مجدد آن امکان دارد.

در صورتیکه علت ریزش ابرو، اسکار جراحی، ترومایا سوختگی باشد، با استفاده از جراحی کاشت ابرو قابل ترمیم می باشد.


کاشت ابرو و عوارض آن

 

دلایل اصلی ریزش ابرو ها و مژه

۱- سن

افزایش سن می تواند منجر به ریزش ابرو ها وکاهش تعداد مژه ها شود. با افزایش سن موهای تمام بدن شروع به کم شدن و البته تغییر رنگ می کنند. این فرایند طبیعی ممکن است برای مژه ها و ابروها نیز مانند سایر موهای بدن اتفاق بیافتد.

۲- عفونت ها

وجود عفونت در بدن می تواند به ورم و التهاب پلک ها منجر شود. اما فراموش نکنید عفونت و التهاب پلک ها یک بیماری شایع مثل سرماخوردگی نیست و بهتر است در صورت وجود عفونت، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.عفونت در پلک ها میتواند باعثریزش ابرو ها و مژه شود.

۳- مشکلات پوستی

التهاب پوست در مناطق نزدیک به چشم ها می تواند به ریزش ابرو ها و مژه منجر شود. بیماری هایی نظیر پسوریازیس، اگزما و نیز درماتیت تماسی می تواند منجر به ایجاد جوش و تاول، پوسته پوسته شدن و همچنین خارش متوسط تا شدید گردد.خاراندن مداوم پوست ملتهب، اگرچه احساس آرامش لحظه ای به فرد می دهد، اما باعث ریختن موهای این نواحی از پوست می شودو باعث ریزش ابرو ها و مژه میشود.

۴- حساسیت ها

حساسیت به مواد آرایشی می تواند در هر دوره ای از زندگی ایجاد شود. یکی از علائم آلرژی و حساسیت به مواد آرایشی همین ریزش ابرو ها و مژه است. استفاده از لوازم آرایشی دیگران و نیز استفاده مداوم و بیش از چهار ماه از یک ماده آرایشی بهداشتی می تواند به ریختن مژه ها منجر شود.

۵- داروها

موی ابرو نیز مانند سایر موها تحت تاثیر بعضی از داروها ریزش پیدا می کند از جمله آنها:

داروهای ضد فشار خون مثل پروپرانولول، اتنولول، کاپتوپریل، کلونیدین

داروهای روانپزشکی مثل: Prozac، لیتیوم، هالدول، آمی تریپتلین، دوگزپین، ایمی پرامین

داروهای تشنج: فنی توئین، فنوباربیتال و اسید والپروئیک

استفاده مکرر از این داروها باعث ریزش ابرو ها و مژه میشود.

 

 ادامه مطلب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.