کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

پروتز سینه

پروتز سینه


جنس پروتز سینه چیست ؟

سالانه زنان زیادی برای بهتر شدن شکل و تناسب اندام خود ، اقدام به انجام جراحی های متعددی می کنند . یکی از این عمل های زیبایی عمل پروتز سینه می باشد که یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی بر روی پستان می باشد .

جراحی پروتز سینه ، جزو اعمال جراحی زیبایی به حساب می آید ، بر خلاف اینکه برخی تصور می کنند ، این جراحی تنها با هدف بزرگ نمودن سینه ها انجام می شود ، باید گفت این جراحی گاهی برای اصلاح کردن و بر طرف نمودن ، ایرادات سینه که می تواند مادرزادی باشد و یا در تحت تاثیر موضوعی به وجود آمده باشد ، صورت می گیرد .با انجام جراحی پروتز سینه اعتماد به نفس، احساس زنانگی و زیبایی توام با تناسب را دوباره بدست آورید . بهبود شکل و تناسب اندام شما به وسیله روش های مختلف جراحی پلاستیک، باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و نیز باعث تغییر در نگرش دیگران نسبت به شما می شود , همه ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را انجام می دهند و در واقع جراحی پروتز شایعترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان ها می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده میزان رضایت بیماران بعد از انجام این عمل بسیار بالا می باشد و انجام جراحی پروتز علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی وی نیز شده است.

از جراحی پروتز سینه می‌توان برای خوش فرم و گرد کردن سینه و اصلاح عدم تقارن سینه و ترمیم پس از سرطان سینه نیز بهره برد. جراح زیبایی معمولاً با توجه به اهداف بیمار و نتایج معاینات به وی پیشنهاد می‌کند تا علاوه بر بزرگ کردن سینه عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی (بالا بردن سینه) را نیز انجام دهد. پروتز سینه به شما کمک می کند تا به اندازه مطلوب سینه برسید و سینه شما شکل بهتری داشته باشد. می توان از آن برای بهبود غیریکنواختی سینه نیز استفاده کرد و کمی لیفت نیز ایجاد می کند. جراحی پروتز سینه، پروتز را در زیر بافت های نرم سینه قرار می دهد و پروتز با سیلیکون یا سالین پر می شود. شما هم زمان با لیفت سینه می توانید از پروتز سینه نیز استفاده نمایید .

پروتز سینه در چه مواردی استفاده می شود ؟

  • برای بزرگ کردن سینه
  • به منظور اصلاح تفاوت اندازه سینه ها
  • اصلاح نمودن کاهش سایز سینه که بر اثر حاملگی ، شیردهی و یا کاهش سایز شدید ایجاد شده است .
  • برای اصلاح نمودن ناهنجاری های مادر زادی سینه که در آن یک و یا دو سینه رشد مطلوب نداشته اند .
  • بازسازی سینه به دنبال جراحی هایی همچون جراحی سینه یا تروما

آیا پروتز سینه تداخلی در ماموگرافی ایجاد می‌کند یا خیر؟

 پروتز سینه چه در زیر عضلات و چه در روی عضلات قرار گیرد می‌تواند در ماموگرافی تداخل ایجاد کند. عموماً پروتز سینه‌هایی که در زیر عضلات قرار گرفته ‌اند تداخل کمتری در ماموگرافی نسبت به پروتزهایی که روی بافت عضلانی قرار گرفته‌ اند ایجاد می کنند. ولی توسط  یک رادیو لوژیست ماهر ماموگرافی  برای کسانی که پروتز سینه دارند با دقت  انجام می‌شود. (با استفاده از تکنیک‌های جانشین شده برای این موارد مانند MRI هم میتوان بررسی را انجام داد.)

آیا لازم است که منتظر بمانیم که بعد از بچه ‌دار شدن این جراحی را انجام دهیم؟

 این بسته به انتخاب بیمار است، بیشتر از نیمی از بیماران قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار می‌گیرند و بیشتر آنان هیچ مشکلی در شیردهی پس از جراحی ابراز نکرده‌اند. در ضمن برشی که استفاده می‌شود کوچک است و جراح سعی می‌کند که میزان به هم ریختگی غده‌های شیری اطراف نیپل را به حداقل برساند.پروتز سینه که در زیربافت سینه موثر در شیر دهی  قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان آسیبی به تغذیه کودک نخواهد رساند.

چطور ما باید راجع به استفاده پروتز در زیر عضلات و یا روی عضلات تصمیم ‌گیری کنیم؟

تصمیم راجع به روش استفاده زیر عضلانی یا زیر غده‌ای (روی بافت عضلات) در بزرگ کردن سینه‌ ها به چندین عامل بستگی دارد، بعضی از این فاکتورها اختیاری و سلیقه‌ ای است و برخی به آناتومی بیمار بستگی دارد و باید بر اساس معاینه به آن رسید.

چگونه من می توانم بهترین اندازه را انتخاب کنم؟

 

پروتزهای سینه انواع و اندازه های مختلف دارند و هر خانمی میتواند انواع اندازه ها را انتخاب کند. بیشتر بانوان بر اساس اندازه ی سینه بندشان اندازه ی پروتز سینه را  برای خود دشان مشخص می کنند. کلید انتخاب اندازه پروتز سینه این است که این پروتز به طور کلی به شما ظاهری موزون تر و مناسب تر بدهد و با خواست شما هم خوان باشد.در هنگام مشاوره جراح پلاستیک شما اندازه های سینه و قفسه ی سینه ی شما را می گیرد؛ تا امتحان کند که چه اندازه ای برای شما مناسب است. بعلاوه با این اندازه گیری های بخصوصی، ظاهر شما را با بهترین اندازه ی سینه در نظر می گیرد. مهم است بدانید که نهایتا عامل محدود کننده در انتخاب اندازه ی پروتز فضای در دسترس در زیر سینه ی شماست. به خاطر داشته باشید، همانطور که حجم هر نوع پروتز سینه افزایش می یابد، پس به پهنای آن هم اضافه می شود. بنابر این اگر شما پروتز سینه ای را انتخاب می کنید که بیش از اندازه بزرگ است ، لبه ها و کناره های آن ممکن است از اطراف بافت سینه ی به ناحیه خارجی قفسهء سینه بیرون بزند و حتی تا گودی زیر بغل نیز برسد.این حالت برای بیشتر مردم غیر مطلوب است.

 

مشاوره پیش از عمل پروتز سینه

جراح و بیمار باید به این درک متقابل برسند که سایز ونوع پروتز صرفا براساس تمایل و خواسته بیمار انتخاب نمی شود، بلکه در این انتخاب عواملی نظیر ابعاد پستان وخصوصیات بافتی آن نیز دخالت دارند. در جلسه مشاوره تصاویر و خصوصیات فیزیکی بیمار بررسی می شود همچنین در مورد انواع پروتز سینه صحبت می شود و توضیح داده می شود که خصوصیات بدنی و بویژه بافتی پستان فرد چه تاثیراتی را می تواند بر روی انواع پروتزها داشته باشد. ثابت شده است که مشارکت بین جراح و بیمار در انتخاب پروتز و مراقبت های بعد از عمل، باعث افزایش رضایت مندی بیمار ودر مجموع بهبود نتایج زیبایی عمل میکند.

جراحان پلاستیک موافقند که پروتز سینه جزو روش های رایج و محبوب هستند. بیماران از نتیجه می ترسند اما وقتی پروتز سینه به درستی انجام نشود تبدیل به تجربه بسیار سختی می شود.انتخاب جراح مناسب با تجربه کافی اهمیت زیادی دارد. جراحی پروتز سینه بر پایه انتخاب نوع و اندازه مناسب پروتز و مبتنی بر خواسته ها و معاینه بیمار است.

پروتز سینه از چه ماده هایی تولید می گردد ؟

مهم است که بدانیم پوسته ی خارجی یا پوشش تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است. اگرچه، ماده ی پر کننده ی موجود می تواند متفاوت و از مواد مختلف باشد که این مواد عبارتند از : آب نمک، ژل سیلیکون خالص که خود به دو دسته ژل ساده و ژل منسجم تقسیم می شود. ژل شکر و نمک (هیدروژل) و روغن سویا (تری لوسنت) که اخیراً کشف شده اند، فعلاً تا بررسی های بیشتر در مورد ایمنی آنها، مورد استفاده قرار نمی گیرند.ژل سیلیکونی فعلاً رایج ترین نوع مورد استفاده می باشد.جالب توجه اینکه پروتز ژل سیلیکون استاندارد بیش از انواع پروتزها همان احساس سینه طبیعی را ایجاد می کند؛ که احتمالا این مسئله به خاطر نرمی ذاتی ژل سیلیکونی می باشد.پروتز سینه  دارای یک پوشش از جنس سیلیکون است که ، قبلاً درون آن با نرمال سالین پر می شد . مزیت سیلیکون این بود که پزشک به راحتی قادر بود تا پوشش سیلیکون را لوله کند و از طریق یک سوراخ کوچک بر روی پوست سینه آن را به درون سینه انتقال دهد ، سپس داخل سیلیکون را با مایع پر نماید ، ولی ایرادی که این روش داشت این بود ، که فرد در موقعی که حرکت می کرد ، متصور می شد که درون سینه هایش کیسه ای پر از مایع وجود دارد و با تکان خوردن آن ، حس ناخوشایندی  به فرد القا می شد.پروتز هایی که در حال حاضر برای جراحی سینه به کار می رود ، پوششی از جنس سیلیکون دارد ، اما با ژل داخلش را پر کرده اند . حدود ۷۷ درصد از جراحی های پروتز سینه در آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی از جنس سیلیکون بوده اند. انواع سیلیکونی ظاهر طبیعی تر دارند. اما انواع نمکی در قسمت هایی از خود خط هایی نشان می دهند و بیشتر مثل کیسه های آب هستند و در طول زمان نیز اندازه آنها کم می شود. البته حجم ژل و اندازه پروتز ها بر اساس سلیقه بیمار و نظر پزشک ، متفاوت خواهد بود . فرم ظاهری پروتز نیز ، به دو شکل گرد و قطره اشک می باشد .

 پروتز سینه در کجا قرار میگیرد ؟

پروتز سینه یا به صورت مستقیم زیر بافت سینه قرار داده می‌شود یا زیر عضله پکتورالیس دیواره قفسه سینه قرار داده می‌شود. امروزه اکثر پروتزها زیر این عضله قرار می‌گیرد. متخصصان نچرال بیوتی در مورد روش بزرگ کردن سینه و محل جایگذاری پروتز سینه با بیمار تبادل نظر می‌کنند.


پروتز سینه

محل قرار دادن پروتز سینه:

١) زیر عضله ای کامل( ساب پکتورال)

٢)زیر غده ای( ساب گلاندولر)

٣) ساب فاسیال

۴) دوگانه یا dual- plane که بان زیر عضله ای نسبی یا partial subpectoral هم گفته می شود.

مزایای روش ساب پکتورال:

١) بهبود نمای پل یا قسمت فوقانی پستان

٢) کاهش میزان بروز انقباض کپسولی

٣) مشخص شدن بهتر بافت پستان هنگام ماموگرافی

معایب روش ساب پکتورال:

١)افزایش درد و ناراحتی در اثر دیسکسیون زیر عضله ای

٢) احتمال وقوع بالقوه ولی نادر بد شکلی پروتز در انباض عضله پکتورالیس

اگر چه در روش دوگانه یا dual-plane تمامی این اشکالات برطرف می شود.

روش زیر غده ای یا ساب گلاندولر

قرار دادن پروتز در زیر غده بخاطر تصور غلط کاهش درد بعد از عمل وراحتی دیسکسیون  حین عمل ممکن است جذاب بنظر برسد اما ؛ معایب روش زیر غده ای بیشتر از مزایای ان می باشد که عبارتند از:

١) نتایج زیبایی قسمت فوقانی پستان خوب نمی باشد

٢) احتمال ایجاد چین خوردگی( rippling)

٣) افزایش احتمال انقباض کپسولی

۴) ایجاد اشکال در ماموگرافی

روش ساب فاسیال

 این روش توسط بعضی از پژوهشگران پیشنهاد شده است تا هم مانند روش زیر عضله ای شانس انقباض کپسولی راکم کند وهم درد بعد از عمل کمتری ایجاد کند هر چند لایه فاسیال پکتورال بسیار نازک می باشد و نیاز به دیسکسیون خیلی دقیق دارد و در عمل این روش کاربرد چندانی ندارد.

روش دوگانه dual-plane

دراین روش قسمتی از پروتز زیر غده و قسمتی زیر عضله قرار می گیرد. در این روش تمام معایب روش زیر عضله ای برطرف شده و در عین حال حداکثر پوشش و حمایت از پروتز توسط عضله ایجاد می شود و از عوارضی مانند animation deformity و افتادگی کاذب پستان بر روی پروتز زیر عضله(snoopy defomit ) جلوگیری می شود.

در حقیقت انچه که به عنوان زیر عضله ای در بین بیماران از ان یاد می شود روش دوگانه یا زیر عضله ای نسبی  است و برای سادگی بیان به ان زیر عضله ای گفته می شود. بازهم یاداوری میکنم که منظور از روش زیر عضله ای در حقیقت همان روش زیر عضله ای نسبی است که اسم دیگر این روش dual plane است که در حال حاضر بهترین روش محل قرار دادن پروتز می باشد و بهترین نتایج دراز مدت رادارد.

 

 

پروتز سینه

 ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.