کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکس از کریستال الکساندرایت به عنوان واسطه یا منبع لیزر استفاده می‌کند. این دستگاه لیزر موهای زائد طول موج نوری خاصی را در طیف مادون قرمز (۷۵۵ نانومتر) تولید می‌کند و به همین دلیل لیزر نور قرمز محسوب می‌شود. لیزر الکساندرایت در حالت کیو سوییچ نیز در دسترس است؛ کیوسوییچ به تکنیکی گفته می‌شود که این امکان را فراهم می‌آورد تا لیزر پرتویی با شدت بالا در پالس‌های بسیار کوتاه تولید کند.

لیزر الکساندرایت با پالس بلند برای از بین بردن دائمی موهای زائد به کار برده می‌شود. دستگاه برای رفع موهای زائد روی مدت زمان پالس ۲ تا ۲۰ میلی ثانیه و فلوئنس۱۰ تا ۴۰ ژول بر سانتی متر مربع تنظیم می‌شود. تمامی درمان‌های رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه سرمایشی انجام می‌شود تا حین گرم کردن ساقه مو و ساختار فولیکولی پیرامونی آسیبی به لایه ایپدرم پوست نرسد. لیزر الکس موهای زائد تیره رنگ را در نهایت ایمنی از بین می‌برد.

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت به شرح زیر است:

سریع ‌ترین روش از بین بردن موهای زائد

پوشش ‌دهی وسیع (بیش از ۱۸ میلی‌متر) و سرعت تکرار بالا

درمان سریع ناحیه ‌های بزرگ؛ برای مثال کل پشت بدن ظرف کمتر از سی دقیقه درمان می‌شود.

مناسب برای بیمارانی با پوست روشن تا زیتونی رنگ

سرعت تکرار بالا به معنای سریع ‌تر و کوتاه‌ تر بودن درمان است.

موثر برای طیف وسیعی از انواع پوست از تون سفید تا زیتونی

موثر برای موهای نازک ‌تر

نفوذ در عمق بیشتر

پوشش ‌دهی ناحیه‌های وسیعی از پوست

تاثیرگذاری بعد از اولین جلسه درمانی

بدون نیاز به تعداد زیاد جلسات درمان

عدم دردناک بودن درمان

 

کاربرد های لیزر الکساندرایت

از بین بردن موهای زائد ناحیه‌های مختلفی از بدن مانند صورت، پا، بازو، زیربغل، خط بیکینی و ناحیه تناسلی

ضایعات عروقی

ضایعات رنگدانه‌ای

پاک کردن تاتو و خالکوبی

متقاضیان درمان

بهترین متقاضیان رفع موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت افرادی با پوست روشن و موهای تیره (قهوه‌ای تا مشکی) هستند. متقاضیان معمولاً براساس تقسیم ‌بندی فیتزپاتریک ارزیابی می‌شوند و اعداد یک تا چهار به فنوتیپ پوست تخصیص داده می‌شود.

ساز و کار عملکرد دستگاه لیزر الکساندرایت

طول موج نور پرانرژی ساطع شده از لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می‌ شود و حرارت حاصله به ناحیه هدف آسیب می ‌زند. بنابراین دستگاه الکساندرایت تحت فرایند فوتوترمولیز عمل می‌کند؛ یا به عبارت دیگر با استفاده از نور ناحیه انتخابی را گرم می‌کند تا از بین برود. لیزر الکساندرایت باعث تخریب بافتی دقیق ضایعه ‌ها می‌شود و کمترین آسیبی به بافت پیرامونی نمی‌ زند.

آمادگی قبل از درمان

اگر قصد دارید از درمان لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت بهره بگیرید، باید استفاده از موم، الکترولیز یا بند را از شش هفته قبل از درمان متوقف کنید؛ چون لیزر ریشه ‌های موهایی را هدف قرار می‌دهد که به طور موقتی با وکس یا بند برداشته می‌شود. همچنین به مدت شش هفته قبل و بعد از درمان باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، چون نور خورشید از کارآمدی لیزر می‌کاهد و احتمال بروز عوارض پس از درمان را افزایش می‌دهد.

چگونگی رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت

تشخیص صحیح توسط متخصص قبل از شروع درمان، به ویژه اگر هدف درمان ضایعه‌ های رنگدانه‌ای باشد، بسیار مهم است و برای جلوگیری از درمان نامناسب سرطان‌های پوست مانند ملانوم ضروری است. بیمار باید حین درمان از عینک محافظ با صفحه مات استفاده کند. متخصص هندپیس دستگاه را روی سطح پوست قرار می‌دهد و لیزر را فعال می‌کند. بسیاری از بیماران دریافت هر پالس را مانند برخورد کش به پوست توصیف می‌کنند. می‌توان از کرم بی‌حسی برای ناحیه مورد نظر استفاده کرد، اما معمولاً نیازی به بی‌حسی نیست. پوست در طول درمان خنک می‌شود. بعضی دستگاه‌های لیزر مجهز به سیستم سرمایشی داخلی هستند.

ایمنی

از بین بردن موهای زائد با لیزر الکساندرایت درمانی ایمن است، مشروط بر آن که بیمار به دقت توصیه‌ های متخصص زیبایی را رعایت کند. تمام احتیاط‌ های لازم به کار برده می ‌شود تا درمان در نهایت ایمنی و تاثیرگذاری انجام شود. لیزرهایی که برای از بین بردن موهای زائد به کار برده می‌شود غیر یونیزه هستند، یعنی تشعشع موتاژنیک یا سرطان‌ زا ندارند. این لیزرها فقط اثر گرمایی دارند.

تعداد جلسات لازم درمان

اکثر بیماران باید در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه ۴ تا ۶ جلسه برای لیزر با الکساندرایت مراجعه کنند تا نتیجه مطلوب به دست آید. البته برخی بیماران ترجیح می‌دهند پس از یک سال نیز باز هم درمان را تکرار کنند تا نتیجه به دست آمده حفظ شود.

مراقبت پس از لیزر موهای زائد

بلافاصله پس از درمان از کیسه یخ برای تسکین ناحیه درمان استفاده کنید.

تا چند روز پس از درمان از مالش دادن و یا استفاده از اسکراب ‌ها یا پاک کننده ‌های سایشی پوست خودداری کنید.

ممکن است پوست برای پیشگیری از ساییدگی پانسمان شود.

بیمار در طول دوره درمان باید از پوست در برابر آفتاب محافظت کند تا احتمال تغییرات رنگدانه ‌ای پسا التهابی کاهش یابد.

عوارض جانبی
عوارض جانبی درمان یا لیزر الکساندرایت معمولاً جزیی است و شامل موارد زیر می‌شود:

درد حین درمان؛ درد با استفاده از وسایل سرمایشی خنک کننده پوست و در صورت لزوم پماد بی‌حسی کاهش می‌یابد.

قرمزی، ورم و خارش بلافاصله پس از عمل بروز می‌یابد و تا چند روز ادامه دارد.

به ندرت پیش می ‌آید که رنگدانه پوست مقدار زیادی انرژی نورانی جذب می‌کند، در این حالت پوست تاول می ‌زند که خود به خود برطرف می‌شود.

تغییرات رنگدانه‌ای پوست: سلول‌های رنگدانه (ملانوسیت) گاهی آسیب می‌بیند و لکه‌های تیره‌ تر (هیپرپیگمانتسیون) یا روشن‌تری (هیپوپیگمانتاسیون) را به جا می‌گذارد. لیزرهای زیبایی معمولاً برای بیماران با پوست روشن ‌تر مناسب‌ تر هستند.

کبودی در ده درصد بیماران مشاهده می ‌شود که معمولاً خود به خود از بین می ‌رود.

عفونت باکتریایی: آنتی بیوتیک برای درمان یا پیشگیری از عفونت زخم تجویز می‌شود.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.