کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

لیپوساکشن چیست ؟

لیپوساکشن چیست ؟


ورزش کردن و رژیم غذایی سالم به شما کمک می‌کند تا اندامی لاغر و عضلانی داشته باشید. اما این کارها همیشه نمی‌تواند در حذف چربی‌های موضعی سمجی که در شکم، پهلوها و باسن شما انباشته شده است، مؤثر واقع شود. از آنجا که توزیع چربی‌ها و شکل کلی بدن هر شخص به صورت ژنتیکی تعیین می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت که با انجام حد معینی از ورزش و یا رعایت یک رژیم غذایی معین می‌توان این چربی‌های سمج را برطرف کرد.جراحی‌های زیبائی، امروز، در سراسر دنیا طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. در کشور ما نیز این جراحی‌ها به تازگی در میان مردم رواج یافته است. در مورد تصمیم‌گیری به انجام این عمل‌ها در بیشتر موارد شک و تردید ایجاد می‌شود، اما بررسی آغاز این عمل‌ها نشان می‌دهد که چنانچه بیمارهای نیازمند به جراحی‌های زیبائی، به پزشک متخصص این کار مراجعه نمایند و درست راهنمائی شوند، در بیشتر موارد، این عمل‌ها بی‌خطر و به دور از عارضه می‌باشد. از جملهٔ این عمل‌های زیبائی، لیپوساکشن است که شایعه‌های فراوانی در مورد انجام این عمل وجود دارد. بعضی از افراد ، علی رغم بهداشت مناسب و برخورداری از سطح مناسب سلامت ، دارای شکل نامتناسب بدن به دلیل تجمع موضعی چربی هستند. که می تواند ناشی از صفات ارثی یا عدم کنترل وزن و روش نامناسب زندگی باشد

لیپوساکشن یک نوع پیکرتراشی برای بخش های مختلف بدن، از جمله رانها ، باسن و پهلوها ، شکم و کمر ، قسمت فوقانی بازوها ، پشت ، قسمت داخلی زانوها ، سینه ها ، گونه ها ، چانه ، گردن ، ساق پاها است که به احتمال زیاد به رژیم غذایی استاندارد و ورزش پاسخ نداده اند.لیپوساکشن گاهی اوقات به تنهائی تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شده و در موارد دیگر همراه با سایر اعمال جراحی پلاستیک مانند کوچک کردن سینه ها و یا جراحی شکم انجام می پذیرد . لیپوساکشن راهی برای کاهش وزن نیست. اگر شما به اضافه وزن دچار باشید استفاده از رژیم غذایی و ورزش هم چنین برخی جراحی ها مانند بای پس معده در مقایسه با لیپوساکشن به شما کمک بیشتری می کند.در صورتی که در برخی نواحی بدن مانند شکم و پهلو ها چربی اضافه داشته باشید اما در سایر قسمت ها وزن پایدار و مناسبی داشته باشید در آن صورت انجام لیپوساکشن برای شما مناسب خواهد بود.

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن را در چه مناطقی از بدن میتوان انجام داد ؟

  • شکم
  • باسن‌ها
  • نشیمنگاه یا کپل
  • ران پا
  • زانوها
  • بازوها
  • چانه
  • گونه‌ها
  • گردن

اگر شما ساعت‌ها در باشگاه ورزشی هستید و به رژیم غذایی خود توجه دارید اما هنوز نتوانسته‌اید سایز خود را دور کمر، باسن و ران‌ها کم کنید، عمل لیپوماتیک بهترین راه‌حل برای شما است. در فرآیند لیپوماتیک (لیپوساکشن بدون درد) برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازی به انجام یک عمل جراحی سخت نیست. لیپوماتیک یکی از آخرین نوآوری‌ها در لیپوساکشن است که به شما در کاهش راحت وزن و سایز کمک می‌کند. لیپوماتیک روشی مؤثر و سریع برای مردان و زنانی است که می‌خواهند سایز کم کنند و در عین حال تحت عمل‌های جراحی سنتی و بعضاً دردناک لیپوساکشن قرار نگیرند.

میزان چربی خارج شده در لیپوساکشن چقدر است؟

عمل لیپوساکشن بر خلاف باور عمومی یک جایگزین برای برای ورزش و تغذیه ی مناسب نیست بلکه روشی است برای شکل دادن به بدن و تناسب اندام. در لیپوساکشن میزان چربی برداشته شده از بدن بسته به شرایط بیمار و تشخیص پزشک متفاوت است اما به طور میانگین میزان چربی برداشته شده از بدن کمتر از پنج الی هفت کیلوگرم است. اگرچه عوامل بسیاری میتواند میزان چربی خارج شده از بدن را در یک جلسه تعیین کند.از طرفی زیاده روی در برداشت چربی و ساکشن شدن بیش از حد میتواند عواقب منفی زیادی نظیر برجستگی پوستی و یا ایجاد دندانه در پوست به دنبال داشته باشد.

لیپوساکشن چگونه انجام میشود ؟

این که لیپوساکشن چگونه انجام می شود بستگی به تکنیک مخصوص به کار رفته توسط جراح زیبایی در لیپوساکشن دارد. تکتیک ها و روشهای لیپوساکشن عبارت است از:

لیپوساکشن Tumescent :  این نوع لیپوساکشن بسیار متداول می باشد. در این روش جراح محلولی استریل را به محل مورد نظر تزریق می کند که متشکل از آب نمک برای کمک به حذف چربی، ماده بیهوشی (لیدوکائین) برای تخفیف درد و دارو اپی نفرین برای انقباض عروق می باشد. تزریق این مایع سبب می شود نواحی تحت درمان متورم و سفت شود. جراح سپس برش کوچکی را روی پوست ایجاد می کند و لوله نازکی به نام کانولا را زیر پوست وارد می کند. کانولا به خلا متصل است و چربی ها و مایع را از بدن ساکشن می کند. مایع خارج شده از بدن می تواند از طریق خط وریدی دوباره تامین شود.

لیپوساکشن اولتراسونیک: در لیپوساکشن اولتراسونیک جراح میله فلزی را وارد می کند که انرژی اولتراسونیک را زیر پوست وارد می کند. این انرژی سبب به هم ریختن دیواره های سلول های چربی می شود و چربی بصورت مایع در می آید تا بتوان راحتتر پربی را خارج کرد.

لیپوساکشن لیزری: لیپوساکشن لیزری با استفاده از لیزر با شدت بالا انجام می شود تا چربی را برای خارج شدن راحتتر به حالت مایع تبدیل کند. در طول لیپوساکشن لیزری جراح فیبر لیزر را از طریق برشی کوچک وارد بدن می کند و رسوبات چربی را معلق می کند چربی سپس با استفاده از کانولا برداشته می شود.

لیپوساکشن Powered : این نوع لیپوساکشن از نوعی کانولا استفاده می کند که به سرعت عقب و جلو حرکت می کند. این ارتعاش به جراح امکان می دهد تا چربی را آسان تر خارج کند. لیپوساکشن Powered کمی درد و تورم در پی دارد اما به جراح این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری چربی ها را خارج کند مخصوصا در نواحی کوچک تر مثلا در لیپوساکشن بازوها، لیپوساکشن زانوها و مچ پا.

برخی روش های لیپوساکشن به بی حسی موضعی نیاز دارد. برخی روش های لیپوساکشن به بیهوشی عمومی نیاز دارد. ممکن است به شما آرام بخش داده شود تا به ریلکس بودن و آرام بودن شما کمک کند.تیم جراحی ضربان قلب، فشار خون و میزان اکسیژن خون را در طول لیپوساکشن مانیتور می کند. در صورت احساس درد باید پزشک خود را مطلع کنید. لیپوساکشن می تواند چند ساعت به طول انجامد که بستگی به گستردگی منطقه ای دارد که قرار است لیپوساکشن در آن انجام شود. بعد از جراحی زخم باز گذاشته می شود تا فرایند تخلیه مایع تسهیل شود.اگر شما بیهوشی عمومی دریافت کرده باشید در اتاق ریکاوری بیدار خواهید شد. شما چند ساعت در کلینیک یا بیمارستان خواهید بود تا پرسنل پزشکی بتوانند ریکاوری شما را مانیتور کنند.

لیپوساکشن چگونه انجام میشود ؟

اقدامات پس از عمل لیپوساکشن ؟

  • آب و مایعات زیاد بنوشید.
  • نمک نخورید تا ورمتان بیشتر نشود.
  • لباس های مخصوص تجویز شده به وسیله پزشک را بپوشید.
  • استراحت کنید و از هر گونه استرس و تشویش به دور بمانید.
  • تمامی‌داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده را مصرف کنید، علی الخصوص قرص های مسکن را.
  • پس از عمل جراحی لوله های باریکی به ناحیه عمل شده وصل می‌شوند تا خونابه را از آن خارج کنند، این لوله ها را باید مطابق دستور پزشک و در جای خود قرار دهید.

عوارض لیپوساکشن در بلند مدت چیست؟

عوارض بلند مدت لیپوساکشن متغیر و متفاوت خواهد بود. لیپوساکشن چربی های اضافه ناحیه تحت درمان را به طور موقت از میان می‌برد. بنابراین اگر دوباره وزنتان بالا رود، چربی در بخش های مختلف بدن ذخیره می‌شود. چربی های جدید در لایه های عمیق تری از پوست پنهان می‌شوند و اگر این چربی ها به بافت اطراف قلب یا کبد راه پیدا کنند، اوضاع مهلک و خطرناک خواهد شد. برخی افراد پس از عمل لیپوساکشن برای همیشه اعصابشان آسیب میبیند و میزان حساسیت پوستشان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. برخی دیگر هم شاهد فرو رفتن یا دهان باز کردن ناحیه ساکشن شده هستند و ممکن است پوست برخی افراد موج دار شده یا فرو رود.

لیپوساکشن شکم

 ادامه مطلب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.