کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

درمان های خانگی سیاهی دور چشم

درمان های خانگی سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم با سیب زمینی

راه های پیشگیری سیاهی دور چشم چیست ؟

در بسیاری افراد می توان از ایجاد سیاهی،تیرگی و علت کبودی زیر چشم جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده ی روزانه از مرطوب کننده ها، کرم ضد آفتاب، مصرف رژیم غذایی کامل حاوی آهن و ویتامین K و خواب کافی است.در مورد اغلب جوانان، رعایت این موارد برای جلوگیری از علت سیاهی زیر چشم کافی است. با افزایش سن، پوست شما حتی با تغذیه مناسب و خواب کافی و لوسیون های مرطوب کننده، در مقابل استرس، خستگی و عناصر محیطی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. به این دلیل افراد مسن که به سیاهی اطراف چشم دچار هستند، برای درمان موثر رفع سیاهی دور چشم به متخصص پوست و زیبایی مراجعه می کنند.

درمان سیاهی دور چشم با طب سنتی

 مزاج تان را بررسی کنید: از دیدگاه طب سنتی بیشتر افرادی که مزاج گرم یا خشک دارند، ممکن است دچار مشکل تیرگی پوست در اطراف چشم شان باشند. این افراد معمولا کسانی هستند که در درون شان احساس حرارت و گرمی می کنند، پوست شان خشک است، معمولا یبوست دارند و از نظر روحی و روانی پرخاشگرند و زود عصبانی می شوند. خشکی مزاج که برتمام بدن غالب شود باعث چروکیدگی پوست و تیرگی دور چشم هم می شود که با اصلاح مزاج برطرف خواهد شد.

 به این نکات دقت کنید افرادی که مزاج گرم و خشک دارند باید از خوردن غذاهایی که طبع گرم مانند فلفل، ادویه و غذاهای تند دارند، پرهیز کنند یا از شرایطی که در آنها ایجاد خشکی می کند مانند بی خوابی، عصبانیت های مکرر و کارهای پراسترس دوری کنند. از طرفی مصرف غذاهایی با طبع سرد و غذاها و میوه های ملین مانند کاهو، آلو، لبنیات و… در ازبین بردن این حالت و تیرگی دور چشم در این افراد موثر خواهد بود. البته بعد از اصلاح مزاج، استفاده از روغن های موضعی مانند روغن بنفشه، روغن کدو و روغن بادام شیرین نیز می تواند در بهبود این حالت موثر باشد.

علت سیاهی و تیرگی دور چشم

سیاهی و تیرگی دور چشم علل زیادی دارد و برعکس آنچه که اکثر مردم فکر می‌کنند، خستگی تنها دلیل تیرگی و گودی زیر چشم نیست. البته درست است که کمبود خواب می‌تواند باعث سیاهی زیر چشم شود، اما مشکلات و بیماری‌های بسیاری نیز می‌تواند علت گودی زیر چشم و باعث سیاهی و تیرگی دور چشم شود و برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی و از دوران کودکی، مستعد داشتن چنین ظاهری هستند. در اغلب موارد، روشن بودن رنگ پوست و نازک بودن پوست، مقصران اصلی سیاهی و تیرگی زیر چشم هستند. دلایل اصلی ان را در مقاله قبل برای شما ارائه دادیم در این مقاله به راه های درمان خانگی ان میپردازیم .


رفع سیاهی دور چشم


درمان های خانگی سیاهی دور چشم ؟

·         آب پرتغال و گلیسیرین

·         رب گوجه فرنگی :

شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از ۱۱ یا ۲۱ دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.

·         روغن بادام:

روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.

·         کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم:

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از تی بگ سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید

درمان سیاهی دور چشم با چای کیسه ای

·         شیر سرد :

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی دور چشم را کاهش می دهد و همچنین چشم ها و پوست شما را آرام می کند. یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

·         رفع سیاهی دور چشم با برگ نعناع :

نعنا به دلیل شادابی و طراوت خود برای رفع نواحی تیره چشم استفاده می شود. چند برگ نعناع را در آب له کنید، پس از تشکیل حالت خمیری شکل، آن را بر روی چشمان خود قرار داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد شست و شو دهید. این کار را هر شب به مدت یک هفته برای دیدن نتایج معجزه آسا انجام دهید.

·         گلاب :

گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و به خاطر خواص زیبایی خود شناخته شده است. همچنین می تواند سیاهی دور چشم را سریعا از بین ببرد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید.


ادامه مطلب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.