کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

چگونه چشم های زیبا تری داشته باشیم ؟

چگونه چشم های زیبا تری داشته باشیم ؟

 

چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت به عهده دارند. چشمان درشت، چهره را زیباتر و بشاش تر نشان می دهند. اگر مایلید چشمان خود را زیباتر جلوه دهید، این مطلب برای شماست. بعضی افراد بر این عقیده‌اند که چشمان هر شخصی، دریچه‌ای به سوی دورن وی است، اما برای آن که به این نتیجه منحصر به فرد دست پیدا کنیم، بهتر این است که از این دو گوی بلورین بینایی نهایت مراقبت را به جا بیاوریم.

اهمیت چشم‌ها برای داشتن ظاهری آراسته و زیبا بر هیچ کس پوشیده نیست. گاهی پیش می‌آید که به طور ناگهانی به یک مهمانی دعوت می‌شوید. کل روز سر کار بودید و خستگی روحی و جسمی بر شما غلبه کرده. این مسئله علاوه بر آنکه بر پوست‌ شما اثر می‌گذارد و موجب تیرگی آن می‌شود، زیبایی چشم‌های‌تان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیبایی یک احساس درونی است که در چشمان منعکس می شود. زیبایی فیزیکی نیست.

احتمالا همه توجه زیادی به چشم هایشان می کنند چرا که از هر عضوی بیشتر نیاز به توجه دارند. شما به چشمان دیگران نگاه می کنید تا ببینید آیا راست می گویند یا دروغ، احساس واقعی شان چیست و یا گاهی برای اینکه بفهمند شما دوستشان دارید چشمان شما نه تنها می بیند بلکه به این طریق با تمام دنیا ارتباط برقرار می کند.شیوه آرایش چشمانتان در واقع زبان گویای شما هستند شاید ترجیح می دهید آرایشی کم و طبیعی داشته باشید و نشان دهید که از زیبایی طبیعی برخوردارید و شاید هم برعکس آرایش غلیظ چشمان را ترجیح می دهید. مثل استفاده از ریمل غلیظ و یا سایه های تیره رنگ به هر حال هر دو روش ممکن است و این بستگی به روحیه شما دارد.وقتی از سلامتی برخوردارید چشمان شما شفاف و درخشان است. اگر بیمار باشید دیگران با دیدن چشمانتان بلافاصله در می یابند که حال خوبی ندارید. گاهی ظاهر و حالت چشمان شما نشانگر مشکلات داخلی چون اختلالات معده، تیروئید و کلیه است. چشمان درخشان حرف زیادی برای گفتن دارند و یکی از عوامل اصلی زیبایی شما هستند.

 
چشمهای درشت و زیبا


روش های داشتن چشمان زیباتر


  • نسخه ایده‌آل برای ابروها

کسی نمی‌تواند منکر تاثیر ابروها در افزایش زیبایی چشم‌ها شود. داشتن ابرویی پرپشت، مرتب و خوش‌حالت می‌تواند به راحتی جلوه یک چشم معمولی را چند برابر کند، بنابراین نباید از ابروها غافل شد و از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت چراکه یک ابروی کم‌پشت و بی‌حالت به راحتی می‌تواند تمامی زحمات شما را از بین ببرد. برای داشتن ابروهای پرپشت به روغن بادام تلخ احتیاج دارید. باید با کمک یک شانه ابرو روغن بادام را به تارها و ریشه موی ابرو برسانید. برای این منظور باید ابروها را با مقدار اندکی روغن بادام تلخ آغشته کنید و با کمک شانه ابرو به آرامی ابروها را به سمت بالا حالت دهید. دقت داشته باشید که استفاده بیش ‌از اندازه از روغن بادام می‌تواند موجب ریزش ابروها شود چراکه روغن مازاد می‌تواند منافذ پوستی را پر کند و به ریشه ابرو آسیب برساند و موجب ریزش ابرو شود، بنابراین باید به مقدار کم و فقط تا اندازه‌ای که ساقه و ریشه مو اندکی چرب شود از روغن بادام تلخ استفاده کرد.

  • افزایش زیبایی چشم با روغن بادام

حتما می‌دانید که زیبایی و آراستگی چشم‌ها تنها با آرایش آنها امکان‌‌پذیر نیست. تقویت عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم، خونرسانی و آب رسانی مناسب به پوست این ناحیه و برطرف کردن کبودی زیر چشم نیز ازجمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند زیبایی چشم‌ها را تضمین کند حتی در شرایطی که شما از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکرده‌اید. برای این منظور می‌توانید از لوسیون خانگی روغن بادام و آبلیمو استفاده کنید. استفاده از این لوسیون و ماساژ عضلات اطراف چشم موجب تقویت این عضلات شده و چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد، ضمن آنکه ماساژ روغن بادام به بهبود جریان گردش خون و بهبود تیرگی‌های زیر چشم کمک می‌کند. برای استفاده از این روغن کافی است ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام را با ۶ قطره آبلیمو مخلوط کنید و عضلات دور چشم‌تان را ماساژ دهید.

  • گلاب و مدیتیشن

برای آنکه هر گونه چین و چروک را از اطراف صورت‌تان دور کنید نیازمند افزایش آرامش درونی هستید چرا که اضطراب، استرس، غم و اندوه همگی می‌توانند موجب بروز تغییراتی در چهره و ظاهر شوند. توجه کنید که وقتی خبر هولناک یا غم‌انگیزی را به فردی می‌گوییم پیش از هر چیز با درهم فشرده شدن عضلات صورت او مواجهه می‌شویم. اخم‌ها در هم کشیده، چشم‌ها جمع و به طور کلی عضلات صورت دچار گرفتگی و اسپاسم‌هایی می‌شود که همگی آنها در بروز چین و چروک بسیار موثرند. عضلات و پوست ناحیه چشم نیز ‌ از این مسئله مستثنی نیستند و چه بسا بیشترین چین و چروک را به خود جذب می‌کنند. برای پیشگیری از این موضوع کافی است دراز بکشید و برای چند لحظه همه چیز را فراموش کنید. سعی کنید تمرکز کرده و عضلات بدن‌تان را ریلکس کنید. در این مرحله از فردی بخواهید که بعد از ریلکس کردن شما دستمال نخی تمیزی را که با اسپری کردن گلاب آن را مرطوب کرده روی صورت‌تان بیندازد. تکرار این تکنیک هر شب می‌تواند تاثیر چشمگیری در درمان چین و چروک چشم‌ها داشته باشد.

  • برق‌ نگاه چگونه زیاد می‌شود؟

روش ساده دیگری که به کمک آن می‌توانید چشم‌هایی براق و جذاب داشته باشید خواب راحت و آسوده است. کم‌خوابی و بی‌خوابی علاوه بر آنکه بر سیستم عصبی بدن اثر مستقیم دارد، می‌تواند تاثیر قابل‌ملاحظه و گاهی جبران ناشدنی بر کیفیت پوست انسان داشته باشد، بنابراین نباید خواب آرام و عمیق و با کیفیت را فراموش کنید. ضمنا اگر به براقی و درخشندگی چشم‌های‌تان اهمیت می‌دهید یک شب در میان از رنده خیار با پوست یا حلقه خیار با پوست به عنوان ماسک استفاده کنید. این ماسک می‌تواند نشاط و شادابی را به چشم‌های شما هدیه کند و برق نگاه را به شما برگرداند.

  • تزریق ژل

تزریق ژل‌های طبیعی و کرم‌های چشمی حاوی کلرید سدیم بهترین راهکار است. این مواد طبیعی از خشک شدن پوست اطراف چشم‌ها و از بین رفتن سلول‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در این سن باید از خط چشم‌های سیاه رنگ خودداری کنید؛ چرا که مواد داخل این خط چشم‌ها می‌توانند بخش‌های نرم و سلول‌های زنده دور چشم را از بین ببرند، اما می‌توانید این خط چشم‌ها و سرمه‌ها را در خارج از چشم و برای زیبایی به کار ببرید.

  • آب رسانی

برای سنین ۴۰ سالگی بهترین روش هیدراته کردن یا آب رسانی به پوست اطراف چشم است. در این سنین سلول‌های پوست به ویژه در اطراف چشم رو به خشک شدن گذاشته و پیر شدن چشم را سرعت می‌بخشند. خشک شدن پوست باعث ایجاد پف و ورم در اطراف چشمان می‌شود؛ چرا که توکسین پوست از بین می‌رود.در سن ۵۰ سالگی به بالا هم که چین و چروک‌های صورت به ویژه در اطراف چشم بیش از پیش نمایان می‌شود، بهترین راه استفاده از ویتامین A است. این ویتامین سلول‌های مرده پوست را بار دیگر به تحرک مجبور می‌کند و کالوژن جدید می‌سازد که برای درخشندگی و بینایی فرد مفید هستند.

  • رنگ لباس مناسب

رنگ هایی بپوشید که چشم ها را برجسته نشان دهد: باید تشخیص دهید که پوشیدن چه رنگ هایی چشم شمارا برجسته نشان می دهد. هنگام خرید لباس آن را کنار چشم ها قرار دهید هرکدام که بیشتر به چشم ها بیایند را بخرید.

  1. چشم های آبی باید لباس های مشکی و انواع رنگ های آبی، بنفش، صورتی و سبز روشن بپوشند.
  2. چشم های قهوه ای باید با رنگ های قرمز و نارنجی شروع کنند و هچنین رنگ های قهوه ای روشن، آبی تیره، اسطوخودوسی، طلایی و سبز لجنی.
  3. چشم های سبز باید لباس های بنفش، سبز، مشکی، آبی دریایی و زرد مات و قهوه ای تیره بپوشند.
  4. چشم های عسلی رنگ های مشکی، آبی، نارنجی و بنفش کم رنگ
  • مراقبت های خانگی

پوست دور چشم را با داروهای خانگی رسیدگی کنید: خیلی راحت می توانید با موادی که د رآشپزخانه یافت می شوند از پوست دور چشم مراقبت کنید. یا یک تکه خیار یخ زده روی چشم قرار دهید یا اینکه صورت را داخل ظرفی پر از یخ و خرده های خیار قرار دهید تا کبودی های زیر چشم از بین برود و پفی آن هم گرفته شود.همچنین می توانید چای کیسه ای را پس از سرد شدن برای از بین پف چشم روی چشم ها قرار دهید.


  داشتن چشمان سالم و زیبا


خوب دیدن و زیبا به نظر رسیدن


چشم های ما کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. ما از آنها انتظار داریم که ۱۰۰ درصد قابل اعتماد باشند از آنها انتظار داریم که همه چیز را به درستی ببینید از سیاهی عمیق شب گرفته تا درخشان ترین روز. در کودکی شاید خیلی مراقب چشم هایمان نبودیم. زیر پتو با چراغ قوه کتاب داستان می خواندیم هنگام تماشای تلویزیون خیلی نزدیک به صفحه تلویزیون می نشستیم و خیلی بی احتیاطی های دیگر. حال که بزرگ شده ایم بهتر است به دنبال روش هایی باشیم که از چشمانمان مراقبت کنیم.

وقتی می خندیم یا چشم هایمان را تنگ می کنیم خطوط و چروک هایی در گوشه چشم به وجود می آید. خندیدن همیشه مفید است اما با این چروک ها چه کنیم…. پوستی که دور چشم را احاطه کرده است نازک ترین پوست در بدن است و به این دلیل که غدد عروقی و چربی کمی در آن وجود دارد به راحتی در معرض خشک شدن قرار می گیرد. با تکرار حرکاتی که باعث ایجاد این چروک ها می شوند آنها در صورت نشسته و ظاهر جوان صورت را از بین می برند. برای نگه داشتن رطوبت و نرمی پوست دور چشم از مرطوب کننده ها استفاده کنید.



 داشتن چشمان زیباتر

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.