کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

درمان میخچه و پینه کف پا

درمان میخچه و پینه کف پا

میخچه ها و پینه ها در نواحی سفت و ضخیم پوست بوده که هنگام  ورود فشار یا سایش بیش از حد پوست ، ایجاد می شوند. آن ها معمولا در پا به وجود آمده و می توانند هنگام راه رفتن باعث درد و رنجش شوند.

 

پینه

اگر ضخیم شدن پوست، در قسمت زیر پا اتفاق بیافتد، به آن پینه می گویند. پینه نسبت به میخچه بزرگ تر و پهن تر بوده و مرز کاملا مشخصی ندارد. پینه و میخچه کف پا معمولا در زیر پا (کف پا) و در قسمت استخوانی زیر استخوان ها تشکیل می شوند.


 


میخچه

اگر ضخیم شدن پوست در روی پا (یا انگشتان) اتفاق بیفتد، به آن میخچه می گویند. میخچه یک ناحیه ی کوچک پوست بوده که به دلیل فشار وارد بر آن ضخیم تر شده است. میخچه ها به لایه های درونی تر پوست فشار وارد کرده و می توانند درد ایجاد کنند.


 


علت ها و دلایل

از دلایل اصلی سایش و فشار، کفش های تنگ با طراحی نامناسب اند باعث ایجاد میخچه در روی انگشتان یا سمت بیرونی انگشت کوچک می شوند. انتخاب کفش مناسب می تواند یکی از راه های پیشگیری از میخچه پا باشد. دویدن و راه رفتن بیش از حد نیز باعث ایجاد پینه در کف پا می شود. اگر فرد دارای انگشتان برجسته و استخوانی، پوست نحیف یا هر نوع بدشکلی پا که باعث سایش بیشتر پا به داخل کفش شود باشد، احتمال ایجاد پینه و میخچه بیشتر خواهد بود.

 

تفاوت میخچه و پینه چیست؟

در بعضی مواقع واژه های پینه و میخچه جا به جا استفاده می شوند ولی این دو یکی نیستند:

میخچه ها از پینه ها کوچک ترند

میخچه ها معمولا (نه همیشه) یک مرکز سفت دارند

میخچه ها یک مرکز سفت احاطه شده توسط پوست ملتهب دارند

میخچه ها معمولا (نه همیشه) در مناطقی از پوست ایجاد می شوند که تحمل وزن را بر عهده ندارد.

میخچه ها اگر فشار داده شوند، دردناک اند

پینه ها عموما دردناک نیستند

پینه ها معمولا بزرگ تر از میخچه ها بوده و در اشکال مختلفی به وجود می آیند

پینه ها معمولا در کف پا ، به خصوص در زیر پاشنه و توپی پا، در کف دست ها و همچنین روی زانو ها ایجاد می شوند.

 

 

راه ها و روش های درمان

اگر شما دچار یک میخچه یا پینه ی دردناک شدید، بهتر است از فرد دارای صلاحیت برای تشخیص و درمان اختلالات پا کمک بگیرید (مانند یک متخصص بیماری های پا) شما نباید میخچه را خودتان بردارید، به خصوص اگر مسن بوده و یا مبتلا به دیابت می باشید.

 

از راه ها و روش های درمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراشیدن (بریدن)

متخصص بیماری ‌های پا می‌تواند با استفاده از دستگاه مخصوص، پوست ضخیم شده ی یک میخچه یا پینه را بردارد. با بریده شدن میخچه یا پینه و برداشته شدن فشار از بافت های زیرین، درد معمولا کاهش قابل توجهی پیدا می کند. در برخی موارد، جلسات منظم یا مکرر برای تراشیدن نیاز است. با برداشته شدن میخچه یا پینه، اگر از کفش مناسب استفاده شود، ممکن است این عارضه دیگر باز نگردد. یک کرم مرطوب کننده اگر به طور منظم بر روی پینه یا میخچه ی بریده شده استعمال شود، پوست را نرم نگاه داشته و ماساژ آن را ساده تر می کند.

 

درمان دارویی

درمان‌های دارویی ممکن است جواب بدهد ممکن است هم جواب ندهد که درصد بسیاری از درمان‌های دارویی جواب نمی‌گیرد به علت اینکه علت زمینه ‌ای  به ‌وجود آمدن پینه و میخچه را از بین نمی‌برد، درمان‌های دارویی در بسیاری از موارد جواب نمی‌دهد.

کفش مناسب

باور بر این است که علت اصلی ایجاد خیلی از میخچه ها و پینه ها، کفش های تنگ و یا با طراحی نامناسب است. بعضا یک درز سفت و یا یک کوک می تواند سایش کافی برای ایجاد میخچه را فراهم کند. هدف پوشیدن کفش هایی است که فشار و سایش انگشتان و روی پا را کم تر کنند. کفش ها باید فضای زیادی برای انگشتان داشته و دارای رویه های نرم و پاشنه کوتاه باشد.

 

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.