کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی
کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی نچرال بیوتی

کلینیک زیبایی پوست و مو نچرال بیوتی

درمان قرمزی و سوزش چشم

در اغلب موارد، خستگی چشم باعث قرمزی آن می‌شود و نیاز به هیچ مداوایی نیست؛ چرا که با استراحت کردن برطرف می‌شود. در موارد شدیدتر که قرمزی چشم با استراحت نیز برطرف نمی‌شود، بهتر است به یک چشم‌ پزشک مراجعه کنید. معمولاً استفاده از قطره چشم برای برطرف کردن قرمزی چشم‌ها و استفاده از محلول نمک برای خارج کردن شیء خارجی فرو رفته داخل چشم، مفید است. اگر قرنیه ورم کرده باشد، باید از دست زدن به چشم‌ها و مالیدن آنها خودداری کنید؛ چرا که باعث عفونت بیشتر چشم‌ها می‌شوند.


بیماری های مرتبط چشم

نکاتی برای رفع قرمزی چشم‌ها و پیشگیری از آن

چشم‌های خود را ببندید و روی آنها آب سرد بریزید تا احساس آرامش و راحتی کنید. از کمپرس سرد (یخ‌های کوچکی که داخل حوله گذاشته‌اید) استفاده کنید.میزان دریافت ویتامین‌‌های A و B را افزایش دهید. از دود سیگار بپرهیزید. بخارات و دودهای شیمیایی غلیظ، مواد سمی موجود در محیط و تشعشعات زیانبار خورشید نیز همین تأثیر را روی چشم‌ها دارند و تا می‌توانید از آنها دوری کنید. از عینک‌های ایمنی و محافظ استفاده کنید؛ به خصوص وقتی جایی هستید که گرد و خاک زیادی در محیط پخش است. اگر از لنزهای چشمی استفاده می‌کنید، به توصیه‌های پزشک در مورد نحوه مصرف توجه و عمل نمایید. وسایل آرایشی چشم‌ها را در صورت کهنگی و فساد دور بیندازید و اجازه ندهید کس دیگری از لوازم شخصی شما استفاده کند.

مصرف غذاهای زیر را نیز محدود کنید

مارگارین و چربی‌های هیدروژنه محصولات لبنی چربی‌های اشباع شده نمک ,شیره ذرت، قند، شکر، شکلات و کلیه مواد غذایی که حاوی شیرین‌ کننده‌های غلیظ هستند. روغن‌های تصفیه شده غذاهای کبابی، دودی و سرخ کردنی .

 

مواد غذایی مؤثر در جلوگیری از قرمزی چشم‌ها

نوشیدن آب فراوان (آب مقطر بسیار مناسب‌تر است). میوه‌های تازه به خصوص انواع توت که سرشار از فلونوئیدها هستند. غذاهایی که سرشار از ویتامین‌های E و C هستند؛ مثل سبزیجات و میوه‌های خام بنشن‌ها و حبوبات اسیدهای چرب اصلی موجود در ماهی، آجیل و سبزیجات برگدار مثل کلم و اسفناج کلسیم، منیزیم و ویتامین D روغن بذر کتان روغن زیتون.

 درمان قرمزی و سوزش چشم

درمان‌های طبیعی قرمزی چشم‌ها

برخی داروهای گیاهی و خانگی نیز می‌توانند قرمزی چشم‌ها را برطرف کنند و تأثیر زیادی در سلامت چشم‌ها دارند. برای درمان تحریکات وحساسیت چشم می‌توان از چای استفاده کرد. مقداری چای را دم کرده و بعد از صاف کردن روزی دو تا سه بار چشم‌ها را با آن شستشو دهید.

برای شست وشوی چشم می‌توان از بابونه نیز استفاده کرد. مقداری گل بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از نیم ساعت آن را صاف کنید و چشم‌ها را با آن شستشو دهید.

 برای تقویت چشم‌ها هر روز یک لیوان آب هویج خام بنوشید. برای جلوگیری از ریزش اشک و خارش چشم و همچنین تقویت بینایی و رفع قرمزی آن می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. روزانه دو تا سه بار، یک تا دو قطره روغن زیتون را در چشم‌ها بچکانید. با استفاه از کمپرس گرم نیز می‌توانید از شدت قرمزی چشم‌ها و التهاب آن‌ها بکاهید. به این ترتیب که یک دستمال کاملاً تمیز را بشویید و داخل ظرف آب نبستاً گرم فرو برده و روی چشم‌ها قرار دهید.

خیار : خیار یک میوه دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به درمان سوزش چشم شما کمک کندو همچنین سبب کاهش التهاب و تحریک چشم می‌شود. طبیعت خنک کننده خیار به کاهش پف و سیاهی زیر چشم نیز کمک می‌کند.مقداری خیار را بشورید و به صورت گرد برش بزنید، به مدت ۲۰ دقیقه درون فریز قرار دهیدسپس از فریز دربیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید، این کار را ۴ یا ۵ بار در روز تکرار کنید همچنین به جای خیار برای درمان خارش چشم می‌توانید از سیب زمینی استفاده کنید

 شیر سرد : شیر نیز یک درمان سوزش چشم است و سبب کاهش ناراحتی‌های چشم شما می‌شود، همچنین چربی شیر نیز برای خستگی چشم بسیار آرام بخش است.مقداری پنبه را به شیر سرد آغشته کنید و اطراف چشم خود بمالید، این کار را یک بار در صبح و یک بار در شب انجام دهیدهمچنین می‌توانید مقداری پنبه را به شیر آغشته کنید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی چشمان بسته خود قرار دهید، این کار اثر خنک کنندگی فوری برای درمان قرمزی چشم دارد، این کار را ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید

چای سبز : چای سبز دارای بسیاری از مزایای سلامتی از جمله کمک به خارش، سوزش و قرمزی چشم است زیرا دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی دارد، همچنین به مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی کمک می‌کند.

توجه: در صورت عدم وجود چای سبز می توانید از چای سیاه برای درمان سوزش چشم استفاده کنید .مقداری چای سبز درست کنید، برای درست کردن چای سبز به یک فنجان آب جوش مقداری چای سبز اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد، چشمان خود را دو بار در روز با این چای بشورید

محلول سالین (آب نمک) : اگر چشمان براثر معرض نور شدید خورشید یا گرد و غبار دارای سوزش است، محلول سالین یک روش مناسب و راحت برای درمان سوزش چشم است.مقداری آب را بجوشانید، سپس یک قاشق چای خوری به آن نمک اضافه کنید آنقدر هم بزنید که نمک کاملاً حل شود سپس برای شستن چشمان خود از این محلول چند بار در روز به مدت ۲ الی ۳ روز استفاده کنید

آلوئه ورا : آلوئه ورا دارای خواص آرام بخش و مرطوب کننده است که برای درمان خارش چشم به کار می‌رود، همچینین خواص ضد التهابی نیز دارد.مقداری برگ آلوئه را برش دهید و ژل آن را استخراح کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پلک‌های بسته خود قرار دهید و سپس با آب بشورید این کار را ۲ بار در روز در صورت نیاز تکرار کنید,روش دیگر درمان سوزش چشم، مقداری پنبه را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و بر روی چشمای بسته خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار هید و سپس با آب بشورید این کار را نیز ۲ بار در روز در صورت نیاز تکرار کنید

 سوزش چشم

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.